بازدید مشاور ریاست جمهوری دموکراتیک کنگو از گروه صنعتی اجتماعی امید نور

گروه صنعتی اجتماعی امید نور بعد از ظهر روز دوشنبه بیست و ششم تیر ماه یکهزار و چهارصد و دو؛ در محل دفتر مرکزی (هلدینگ) واقع در مشهد، میزبان مشاور ریاست جمهوری دموکراتیک کنگو، آمینیتا کاسا (AMINITA KASA)  و هیئت همراه بود.

در بدو ورود آمینیتا کاسا مورد استقبال مدیریت مجموعه و همکاران قرار گرفتند. برنامه خوش‌آمد‌گویی توسط یکی از فرزندان نخبه مرکز خیریه امید نور اجرا شد که توجه ایشان را بسیار جلب کرد و مراتب سپاسگزاری خود را بابت این استقبال اعلام نمودند.

پس از انجام مراسم استقبال توسط مدیریت محترم گروه صنعتی اجتماعی امید نور؛ سرکار خانم فاطمه علمداری همزمان با پخش کلیپ و تولیدات تصویری، اقدام به معرفی مجموعه خدمات و محصولات در حوزه‌های صنعتی، فرهنگی و اجتماعی نمودند، همچنین در ادامه معرفی مجموعه؛ علاوه بر ارائه محصولات فیزیکی، سایر محصولات بصورت تور بازدید آنلاین نیز در راستای معرفی فعالیت‌ شرکت‌های زیر مجموعه به سمع و نظر ایشان رسید.

آمینیتا کاسا با دیدن مجموعه ای موفق در حوزه‌های صنعتی، فرهنگی و اجتماعی با مالکیت و مدیریت ارشد یک بانو شیعه؛ بسیار ابراز خوشحالی نموده و درخواست گسترش ارتباطات بین دو کشور را مطرح و بطور رسمی از خانم دکتر علمداری جهت حضور در کشور کنگو جهت مشاوره و پیاده‌سازی مدل موفق کنونی دعوت به‌عمل آوردند.

آمینیتا کاسا در ادامه به ظرفیت‌های عظیم کشور کنگو بخصوص بهره‌مندی این کشور از منابع معدنی سرشار پرداختند و ابراز امیدواری کردن که این سفر باعث گسترش همکاری بیشتر دو کشور و شرکت‌های خصوصی مانند امید نور با مجموعه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فعال این کشور گردد و در نهایت انتقال دانش و تجربه مهندسین و جوانان متخصص ایرانی رشد و  توسعه این کشور را رقم بزند.

همچنین در حوزه فرهنگی و اجتماعی آمینیتا کاسا عنوان کردند  بعنوان یک زن شیعه شاغل در بدنه دولت جمهوری دموکراتیک کنگو، با تاسیس NGO مخصوص به سرپرستی کودکان زال بعنوان یکی از زنان پیشرو در امور اجتماعی و فرهنگی مشغول به  فعالیت هستند. در ادامه دکتر علمداری مجموعه خانه فرزندان امید نور را اینطور معرفی نمودند، خانه فرزندان امید نور با هزینه‌های کاملا شخصی و بدون دریافت ریالی از کمک‌های دولتی و یا مردمی؛ ضمن ایجاد محیطی مناسب و فراهم نمودن نیاز‌های اولیه فرزندان عزیزمان، نسبت به آموزش و توانمندسازی دختران از سنین کودکی تا پایان جوانی با محوریت ملی، علمی و اسلامی فعالیت می نماید تا در آینده بیشتر شاهد بانوانی در تراز جامعه اسلامی‌-‌ایرانی باشیم. در پایان خانم کاسا با ابراز خرسندی و تقدیر از فعالیت های صورت گرفته اعلام نمودند بلافاصله پس از بازگشت به کشورشان طی مذاکره با وزیر مربوطه؛ مقدمات ایجاد یک NGO با مدل سازی امید نور جهت توانمندسازی دختران جمهوری دموکراتیک کنگو بر اساس سیره حضرت زهرا سلام الله علیها اقدام نموده و از سرکار خانم دکتر علمداری جهت آموزش و کمک در ایجاد و اجرای این طرح صمیمانه دعوت به‌عمل آوردند.